Bedre mattilbud på sykehjemmet

bilde

Gjerdrum Ap foreslo i kommunestyret for to uker siden følgende:«Med utgangspunkt i den kokkestillingen som allerede er etablert på sykehjemmet, bes rådmannen om å vurdere nærmere hvordan mattilberedningen på sykehjemmet kan forbedres ytterligere. Det er ønskelig at alle beboere får den samme kvaliteten på tjenesten. Det er også ønskelig at det samtidig ses på hvordan bruk av lærlinger/lærekandidater kan inngå i en slik ordning. Rådmannen bes legge fram et forslag i tilknytning til budsjettet for 2020».Dette forslaget er vi glade for at vi fikk et samlet flertall for. Vi er opptatte av at den gode effekten vi har hatt etter ansettelsen av en kokk på sykehjemmet, må styrkes. Dagens kokk har en stillingsprosent på 75. Det innebærer at vi deler av uken mangler denne kompetansen på sykehjemmet. Når vi erfarer at denne løsningen har vært så vellykket, vil vi nå bygge videre på denne erfaringen og styrke tjenesten ytterligere. Videre mener vi at det å tilrettelegge for lærlinger/lærekandidater kan bidra til:- Yrkeserfaring og god opplæring for ungdom under utdannelse      - Frigjort tid for ansatte som skal drive stell og pleie- Mer tid til å ivareta beboerne.Disse tiltakene vil forbedre mattilbudet til alle som bor på vår institusjon.Anders Østensen,  OrdførerIvar Aamodt, lederMarianne Ecker, gruppeleder